Po čase bych vám ráda opět trochu přiblížila průběh tvorby na zakázku. Šiji a pro zdobení svých výrobků používám nažehlovací fólie různých barev a struktur. Tentokrát jsem navíc použila jiný způsob přípravy nažehlované grafiky, s nímž bych vás ráda seznámila.
Asi před měsícem se na mne obrátila paní Katka, milá zákaznice a majitelka dvou mých brašen. Začátkem podzimu ji prý čeká společenská událost a k té příležitosti by se jí hodila menší kabelka. V mé nabídce ji zaujalo psaníčko Ulity v trávě, ale potřebovala by trochu jiný design. Takový, aby ladil k černým šatům a zelenému přívěsku se čtyřlístky, který si Katka objednala u paní Pavlíny Vopelákové.
O tom, co předcházelo této objednávce a že vyladit outfit na společenskou akci není jen tak, si můžete přečíst v Katčině blogu.
Zadání se mi moc líbilo, navíc mi Katka dala volnou ruku a na kabelku nespěchala. Přívěsek mi také byl stylově blízký. Zkrátka ideální tvořivý úkol pro prázdninový zpomalený režim se třemi dítky za zády.
Jako první přišla na řadu kresba. Z původního psaníčka zůstala zvlněná stébla trav, z nichž několik jsem svázala čtyřlístkem, podobně jako je tomu na přívěsku. Mezi stébla jsem přidala dva kolečkové řetízky, aby psaníčko působilo slavnostnějším dojmem a lépe ladilo s přívěskem. Kresebný návrh byl na světě a přišel čas úvahy o materiálech a barvách.
Otázkou bylo, jak zpracovat kolečkové řetízky. Původně jsem uvažovala o jejich vyřezání ze zlaté fólie, ale Katku napadlo, že bych mohla použít třpytivou smaragdovou. A to bylo to pravé ořechové.
Vzhledem k tomu, že jsem měla připravenou poměrně přesnou kresbu, nikoliv jen hrubý náčrtek, rozhodla jsem se ji dotáhnout tak, aby bylo možné grafiku vyřezat na řezačce, nikoliv vystřihovat v ruce, jak to činím většinou. Výhodou tohoto postupu je, že nehrozí, že se motiv tvarově odchýlí od předlohy jako při ručním vystřihování, a také to, že motiv budu mít uložený v počítači pro případné další použití.
Původní kresba zelenou pastelkou byla po převodu do programu vlivem měkkých okrajů kresby trochu kostrbatá, proto jsem celou kresbu přebarvila černou fixou. Tím jsem zvýraznila a zpřesnila obrysové linie. Kolečkové řetízky jsem naopak vygumovala, protože je budu připravovat zvlášť ze třpytivé nažehlovací fólie.
Mezitím jsem z květované bavlněné látky, podložené vícero výztuhami, ušila vnitřní část kabelky. Do šití se obvykle pouštím hned, jak mám představu o tvaru budoucího výrobku. Rozešito mám vždy několik dní a během té doby si zároveň zpřesňuji představu o tom, jak bude vypadat zdobení nažehlovanou grafikou.
Pak jsem si připravila černou bavlněnou látku na klopu kabelky, na kterou jsem nažehlila na řezačce vyřezaná stébla trav se čtyřlístkem a ve druhé fázi též třpytivé kolečkové řetízky. Motivy jsem vyřezala na řezačce z nažehlovací fólie koupené v metráži. Po důkladném nažehlení byl bavlněný panel připravený stát se součástí klopy a celé kabelky.
Kabelku jsem opatřila magnetickým zapínáním, sešila a doplnila úzkým odnímatelným popruhem.
Pak už přišel čas na focení. Následovala nevyhnutelná chvilka napětí při čekání na vyjádření, jestli i z pohledu zákaznice je všechno, jak má být. A pak už jen zabalit a poslat do světa.